Apr 1, 2011

Hopa-Mitica, Pacalici, V-ati ascunsea, Magarici

                                                        

Trei prieteni pleaca la drum spre crestele unui munte unde locuieste batranul intelept. Si evident ca in orice poveste, ajung la rascruce unde fiecare alege alt traseu spre destinatia aceeasi. 
Primul alege o carare abrupta ce duce drept spre varf. Ignora pericolele si e dispus la orice efort pentru a ajunge repede la intelept. 
Al doilea strabate o cale mai putin abrupta, dar are de trecut printr-un canion ingust si
accidentat, cu vanturi puternice. Merge prin vijelii. Al treilea alege o carare lunga-lunga ce ocoleste muntele in pante
line. Dupa 7 zile, cel care alege calea abrupta ajunge in varf extenuat si plin de rani. Nerabdator, se aseaza totusi in asteptarea prietenilor. Al doilea ajunge dupa 7 saptamani, ametit de vanturi si furtuna. Se alatura in tacere primului sosit in asteaptarea prietenului. Dupa 7 luni apare cel de-al treilea,  cu fata stralucind de fericire. Primii doi privesc la el frustrati pentru greutatile de pe drumul lor si timpul lor  lung de asteptare. Intrebarile pentru batran se comprima brusc in una singura:  care a ales mai bine?

 "Ce ai invatat tu, Primule?", intreaba inteleptul.
"Ca viata e grea si plina de pericole si greutati, e plina de suferinta si deseori ce intalnesc in cale imi provoaca rani, ca pentru fiecare pas trebuie sa duc o lupta incrancenata care ma sleieste de puteri. Am ales cea mai buna cale catre tine?"  Da, ai ales bine!

"Si tu, Al doilea, ce ai invatat ?"
"Ca ma pot abate multe din cale, ca uneori pot sa pierd drumul, ajungand departe de acolo unde doresc, ca mreje si minciuni sunt la tot pasul si ca acolo unde te crezi la adapost e uneori mai rau decat cu vantul in fata. Dar am invatat si ca daca am rabdare reusesc pana la urma. Asadar, sunt eu cel care am ales calea cea buna catre tine?"
Da, ai ales bine!
"Al Treilea, si tu.... ce-ai invatat?"
"Ca ma pot bucura de fiecare pas pe care il fac
 daca aleg sa am rabdare, ca daca privesc cu intelegere viata e altceva 
decat o povara grea, ca e un miracol la care sunt primit cu bucurie sa iau parte, ca iubirea care ma inconjoara imi poate lumina sufletul si arata calea daca ii dau voie sa ma gaseasca. Asadar, am ales eu cea mai buna cale spre  tine?"  Da, ai ales bine!
        
Te-am ascuns dupa un deget mic. Ne jucam. Te vezi? Jocul de-a v-ati viata. Ascunselea prin pacaleli. Te cauti. Te gasesti...Ce vezi? Ai ghicit magarusul? Dar Marile Minciuni Troiene pe cai? De unde privesc eu acum pare lumina. 

1 comment: